شاگردان دايي مقابل پرسپوليسي‌هاي قديمي/ذوب آهن در پي حفظ صدرنشيني

 شاگردان دايي مقابل پرسپوليسي‌هاي قديمي/ذوب آهن در پي حفظ صدرنشيني




 

 


شاگردان دايي مقابل پرسپوليسي‌هاي قديمي/ذوب آهن در پي حفظ صدرنشيني


تاریخ : یکشنبه ،
31 مرداد 1389

هفته ششم ليگ برتر روز دوشنبه با برگزاري 4 ديدار ديگر پايان مي‌يابد.


در حالي که ششمين هفته ليگ برتر امروز (يکشنبه)، با 5 ديدار آغاز مي‌شود، 8 تيم ديگر نيز دوشنبه به ميدان مي‌روند تا پرونده اين هفته هم بسته شود.

در بازي‌هاي روز دوشنبه، دو تيم صدرنشين ليگ يعني ذوب آهن و پرسپوليس مقابل رقباي خود به ميدان مي‌روند. ذوب آهن در آبادان ميهمان نفت است. سرخپوشان نيز بار ديگر در آزادي و مقابل شاهين بوشهر به ميدان خواهند رفت.

*‌سايپا- راه‌آهن، ورزشگاه انقلاب کرج: ساعت 21 و 30 د قيقه

پيروزي 3 - 2 در زمين ملوان تا حدودي شاگردان مايلي کهن را از بحران خارج کرده است. آنها تا هفته پنجم تنها يک برد و سه باخت متوالي کسب کرده بودند و نياز شديدي به يک پيروزي روحيه بخش داشتند که توانستند در انزلي آن را بدست آورند. محمد مايلي کهن که حجم مصاحبه‌هاي هميشگي‌اش را کمتر کرده هنوز هم در لابه‌لاي صحبت‌هايش به علي دايي و اخيرا مهدي دادرس گيرهايي مي‌دهد! نارنجي پوشان کرج سه امتياز اين بازي را مي‌خواهند اما حريفشان راه‌آهني است که تاکنون موفق به کسب پيروزي نشده و يک تيم کاملا زخم خورده است که فقط به کسب اولين برد خود مي‌انديشد. البته راه‌آهن در اين بازي سرمربي خود را به همراه ندارد چرا که کربکندي با اعتراض به داور ديدار تيمش و پرسپوليس از زمين بازي اخراج شد که اين کار شاگردانش را به مراتب سخت‌تر مي‌کند.

*نفت آبادان- ذوب آهن، ورزشگاه تختي آبادان: ساعت 21 و 30 دقيقه

يک بازي کاملا دشوار براي هر دو تيم. اگرچه نفت پس از سه پيروزي پياپي اکنون دو هفته است که شکست مي‌خورد اما همچنان در خانه تيمي خطرناک براي حريفانش محسوب مي‌شود. کما اينکه آباداني‌ها در بازي مقابل پرسپوليس نيز حريف قدرتمندشان را بسيار تحت فشار قرار دادند.

آلفرد کاسيميرو سرمربي نفت نيز پس از انجام يکسري حرکات عجيب و غريب بعد از اخراجش و تحمل يک جلسه محروميت از اين بازي مي‌تواند روي نيمکت تيمش بنشيند. اما در آن طرف ميدان تيمي قرار دارد که با عملکرد خود باعث شده اهالي فوتبال باز هم از شانس بالايش براي قهرماني سخن بگويند. شاگردان منصور ابراهيم زاده که به همراه استيل آذين تنها تيم‌هاي بدون باخت ليگ هستند، شادمان از پيروزي مقابل سپاهان در داربي اصفهان با انگيزه‌اي مضاعف پاي به ورزشگاه آبادان مي‌گذارند و همچنان در پي ادامه روند صدرنشيني خود هستند چرا که مي‌دانند پرسپوليس منتظر يک لغزش کوچک از سوي آنهاست تا جايشان را در صدر جدول بگيرد.

*صباي قم- شهرداري تبريز، ورزشگاه يادگار امام قم، ساعت21 و 30 دقيقه

محمود ياوري و شاگردانش تاکنون عملکرد بدي نداشته‌اند و با 8 امتياز در ميان چند تيم بالاي جدول قرار دارند. صبايي‌ها هر 6 امتياز ممکن از دو بازي خانگي پيشين خود را گرفته‌اند و شايد کسب 3 امتياز اين بازي نيز چندان براي آنها دور از دسترس نباشد.

شهرداري تبريز در حالي به قم مي‌آيد که در هفته قبل نخستين پيروزي خود را در ليگ با شکست 3 بر 2 نفت آبادان دشت کرده و اميدوار است به روند امتيازگيري خود ادامه دهد. اکبر ميثاقيان از تاکتيک‌هاي محمود ياوري شناخت دارد و بايد ديد مي‌تواند اولين تيمي باشد که در قم امتياز بگيرد؟ کاري که پرسپوليس هم نتوانست انجام دهد .

•پرسپولس- شاهين بوشهر، ورزشگاه آزادي ساعت 21 و 30 دقيقه

سرخپوشان پايتخت که فصل را بسيار خوب آغاز کرده‌اند اکنون 12 امتياز از 15 امتياز ممکن را گرفته‌اند و مهمترين تعقيب کننده ذوب آهن 13 امتيازي در صدر جدول هستند. شاگردان علي دايي که تا اين هفته تمامي بردهايشان با اختلاف يک گل بوده است به نظر مي‌رسد کار چندان سختي مقابل حريف بوشهري و کسب چهارمين پيروزي پياپي خود نداشته باشند. کريم باقري يک هفته‌اي است که تمرين‌هاي خود را با تيم شروع کرده و شايد در اين بازي براي دقايقي به ميدان برود.

اما در آن سو تيمي حضور دارد که پرسپوليسي‌هاي کمي ندارد و حميد استيلي، عليرضا مرزبان، سعيد عزيزيان و همچنين ايوان پتروويچ همگي سابقه مربيگري يا بازي کردن در پرسپوليس را دارند که اين موضوع بر جذابيت‌هاي کار مي‌افزايد. از آخرين باري که حميد استيلي و کادر فني متبوعش در پرسپوليس حضور داشتند سه سال مي‌گذرد که آنها سرخپوشان را به همراه افشين قطبي قهرمان ليگ هفتم کردند. تقابل مربيان جوان دو تيم نيز که هر دو هم زماني در پرسپوليس و هم مدتي در تيم ملي هم بازي هم بوده‌اند قابل توجه است.

بازي تيم‌هاي تراکتورسازي و ملوان انزلي که قرار بود ساعت 21 و 30 دقيقه امشب در ورزشگاه يادگار امام تبريز تبريز برگزار شود به فردا موکول شد.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل